S BILA TERFIKIR ~ DIARI Online

Wednesday, March 3, 2010

BILA TERFIKIR

Assalammualaikum semua:)

mlm2 mcm ni bila terfikir work2 yg menimbun, work2 yg bila dah buat bnyak kali pn still xok n ada yg kena reshoot pulak, hati yg xtenang, celik mata aja muka berkerut seribu..hati memg mengamuk yg bukan2..perangai jgn ckaplah..serba xkena..kawan2 xtau lah terasa ka tak ngan aku yg kdg2 terlepas ckp ni..bila terlepas ckp aku rasa ringan beban walaupun hnya untuk seketika..n aku xfikir perasaan org lain pn..bila dah berlaku mula nak berfikir..


mlm2 ni buat aku terfikir..mungkinkah kerana aku seorg yg degil dgn ibu dan ayah??sebb tu pmbelajarn aku xberkat kat sini..xtenang..idea pn susah nak dapat..aku seorg yg sngat degil tentang beberapa perkara..aku xsebulu dgn ayah..apa yg dia ckp aku akan lawan..lawan aku bukan lah dengan kata2 yg kurang ajar..lawan yg aku maksudkan adalah aku hnya berdiam diri..apa yg dia halang aku akan buat keesokan hari..lg sekali aku dimarahi..aku tetap akan diam..dan keesokanya aku ulang perkara yg sama sehinggalah ayah mengalah..bukan mengalah kalah, tapi mungkin mengalah untuk beri aku masa utk berfikir sendiri??atau ayah dah malas nak ambil tahu tntg aku........mungkin cara ayah xkena dgn cara aku..suara ayah yg kuat tnpa disengajakan itu membuatkan aku lebih ingin memberontak..aku xboleh terima segala yg ayah ckpkan..lebih tepat, masalah komunikasi..sebb tu agaknya hidup aku xberkat??


dengan ibu.....erm..aku dan ibu jarang ada masalah..sebb ibu seorg yg pendiam mcm aku..kalau aku ada buat salah ibu akan tulis surat dan letak dalam bilik aku tnpa pengetahuan aku..setakat ini, aku dah dapat 3 pucuk surat dari ibu..aku xmengendahkannya..erm..ibu juga seperti ayah yg lebih selesa melihat tindak tanduk aku dari jauh...aku tahu hati mereka tentu sedih bila lihat aku yg suka memberontak...

dgn kakak...pernah sekali aku ada buat salah..salah yg memg salah aku..2 hari xbertegur..one day dia tegur aku dulu n baru aku mula bercakap..aku mmg nak minta maaf tp.....dan dah berbulan benda tu berlaku dan sampai sekarang perkataan itu xkeluar dari mulut aku...erm...aku bermasalah bukan dari segi kehidupan sosial melampau...masalah dari segi sikap.............

benda2 ni yg buat hidup aku xberkat......so....berubahlah...hargailah keluarga emas awak sebelum awak berseorangan....


Wassalam

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.