S TANDA ARAH ~ DIARI Online

Sunday, November 10, 2013

TANDA ARAH

Tadi aku n akak aku pegi kenduri kawin kat putrajaya. Mujur la akak aku ni pandai tengok signboard, so sampai la kat situ, dari jauh aku nampak tanda arah pengantin, ye la, putrajaya kan, bersih je mana ada bnyak sgt tanda arah pengantin len, cuma, yang xbestnya, kena dtg dekat baru nampak tulisan, punya lah kecik. So, memandangkan aku nak design tanda arah, aku ada tips nak bagi. Tak perlu la nak modal yang besar sgt. Yang jimat pun dah cantik, janji orang leh baca tanda arah kita tu nanti. Tak perlu nak pakai kanta bagai..hahah..

Ni tanda arah aku:


Tips:
- Pakai font tebal.
- Design dalam keadaan melintang, jadi tulisan tu boleh lah dibesarkan.
- Buatla warna sikit, ni black n white, nampak bosan je. Kalau ada printer sendiri, jimat la sikit, tapi kalau print kat luar tu ada lah dalam rm1.50/per page. Ok lah tu kan? Untuk nampak ceria sikit.
- Letak gambar, mata orang lebih tertarik pada gambar. Kalau nak dibandingkan antara word MAJLIS PERKAHWINAN atau gambar kartun kawin/cincin/dll, mana yang lebih mudah org faham dan tertarik?Mesti gambar. Space pun boleh dijimatkan.
- Gunakanlah ruang sebaik2nya, ni x, dahlah tulisan kecik, ruang putih banyak..adui..

Rasanya itu je yang penting, tapi yang paling penting, selepas majlis tu, p la kutip tanda arah kita tu, jangan buat sampah, xbaik..:))

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.