S Aku Mimpi ~ DIARI Online

Thursday, May 23, 2013

Aku Mimpi

Semalam aku mimpi, excited dtg awal ofis, semata2 nak citer..haha..kang kalo tunggu ptg, mimpi jadi lapok lak:P. Jom citer!!

Masa graduation, ada sorang laki ni, muka dia macam Norman Hakim, dia marah2 aku. Aku jadi photographer dia untuk graduation tu. Tapi dia just marah2 kat kawan dia lah. Bila aku sampai, aku xnampak dia. Tetiba aku beratur sekali ngn budak graduation? Aku pun xsure aku ni photographer or graduate nye org?? Ok tutup cerita bab itu..haha..biasa ar, nama pun mimpi, mesti ada yg tergantung punyaaa.

Lepas graduate tu, kami kena duduk kat kerusi yang disediakan. Dah siap duduk, tetiba aku kena anjak ke kerusi sebelah, so budak tu duduk kat tempat aku, all ladies lah kan. Duduk punya duduk tetiba da dua orang lelaki, pakai tuala ja, badan basah, macam orang gile. Sekarang imagine, aku di apit dua orang pompan kan tadi? So aku nyorok kepala aku kat belakang budak pompan belah kiri aku. Aku ingat budak laki tu xkan kacau aku, tetiba dia kacau aku lak??

Lepas tu selesai je upacara apa ntah tadi kami bertiga jadi rapat, may b sebb duduk sama kot? Lepas tu 2 orang budak laki tadi tetiba dtg dan kacau lagi. Dan aku dengar sorang kat belakang ckp ' Jangan lah buli budak junior woi '. Barulah aku tahu yang aku ni budak baru belajar kat situ. Lepas tu ada sorang budak laki yang kacau aku kat dewan tu, dengan baik hati angkat beg yang aku sandang. Yang best tu, beg aku tu besar giler ok??? So dia just macam nak ringankan beban aku, dia just angkat2 beg aku dari belakang time aku jalan. Aku pun jalan ar cepat2.

Lepas tu, ada syarat, kalau xnak baik2 ngan senior tu, kitorang kena balik sendiri ke kampus. Kitorang pilih ar nak cari jalan balik sendiri. Kitorang just pandukan dari jauh bangunan yang ada. Sepanjang perjalanan tu, kitorang nampak tempat diving, yang memisahkan tu just pagar biasa je. So kitorang nampak ar air biru, siap ada orang ngah praktis diving lagi auu. Cantik sangat tempat tu:) Jalan punya jalan, hujan ar pulak. basaaaah..bukan kencing k!

Kitorang sampai kat pekan. Yang best tu, pekan tu xwujud pun! Tapi aku pernah mimpi, aku ngan kawan aku p kampung dia, pekan tu ar maksud aku, so dia citer ar, belah sana ada itu, belah itu ada sana, bla2. Dan ada satu part dia cakap, ' Ha afar, belah sana tu pulak, UiTM tempat bapak aku keje'. Warghhh, kitorang kan memang nak cari kampus kan? Itu ar kampusnya!! So aku pun cakap ar kat kawan aku suma yang depan tu ar UiTM. So kitorang p ar dekat. Bangunan dia macam bangunan orang keje tu, bukan macam tempat belajar (almaklum dalam mimpi). And then....salah tempat laaa. Memang ar betul UiTM, tapi kitorang nak cari dorm tido tuuu. Dorm tido area kat dewan tu je. Hurm..hujan lagi tuu. So kitorang pun nak patah balik.

Otw keluar, tetiba nanpak senior ( 3 orang ) yang kacau kitorang tadi, ada depan bangunan tu.
Diorang pakai baju hujan. SO AKU TAHU YANG DARI TADI DIORANG DOK IKUT JE MANA KITORANG PEGI!. So kawan aku yang lain dah penat, diorang surrender, diorang nak ikut senior tu balik, kecuali aku, macam degil, menonong je jalan. Senior yang dr mula dok kacau aku, diri je dari jauh, konon tunggu aku nak p kat dia r tu. Aku terus p kat jalan raya nak seberang. Masa tu ada konvoi moto besar. Tapi aku leh selamat lak melintas. Hahahaha. Konvoi tu semua pakai baju seragam Power Rangers. N then tetiba ada sorang excident, kaki tersekat kat mana ntah, pelik aku. Dan aku terus menonong..........



THE END!!   

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.