S Permainan Zaman Kecik Aku ~ DIARI Online

Monday, May 20, 2013

Permainan Zaman Kecik Aku

BASIKAL MERAH
Ayah aku belikan aku basikal warna merah:) Akak aku ar p amikkan kat kedai cina tu. Aku ni penakut, so aku bawak basikal dalam umah je, siap ada roda sokong lagi. Dah lah rumah reput, bergegar2 jadinya. Aku bawak ulang alik dari ruang tamu ke dapur, dapur ke ruang tamu. Tudung saji plastik warna biru yang rongak tu aku ikat kat belakang basikal aku. N then aku letak semua barang mainan aku letak dalam tu, then seret ar. Ceng2 ar bunyi mainan dalam saji tu..haha..main sorang2 pun jadi tau:)

TANAH LIAT/BASIKAL KECIK
Pastu mainan feveret aku, tanah liat, aku wat jadikan manusia. Lepas tu, aku suka kumpul basikal kecik, kalau beli apa ntah, dapat ar percuma basikal kecik tu, pastu aku wat ar mainkan dengan tanah liat orang aku tu. Ngeng2..

Dulu xlah perfect macam ni, siap ada rantai n sandel lg..
basikal kecik aku tu just sandel kat dinding je..haha

ANAK PATUNG

Ni versi anak patung aku
norhayatiberahim.blogspot.com
Lepas tu aku sukaaaaaa anak patung. Standard ar untuk pompan sopan santun macam aku ni, ceh, bertukar ganti anak patung aku tuh. Aku colourkan guna magic colour, habis comot, rambut kusut masai, so aku mintak ar kat ibu aku nak yang baru, aku xkisah pun dapat yang murah, janji sempurna ar sikit dari yang satu tu, dengan tangan ntah ke mana, kaki sebelah xda kan? Aku janji ar ngan ibu aku, kalau dapat yang baru, aku akan jaga anak patung aku baik2. So, ibu aku pun belikan yang baru:). Mula2 aku jaga bagai menatang anak yang penuh, lepas tu, magic colour ar apa lagi, kasi mekap sikit:)))

Ni la rupa anak patung jiran aku
Hurm, dulu aku ada ar p tengok anak patung jiran. Jenis barbi yang mahal tu, sikat rambut pun x gugur, xkusut, panjang mengurai sampai punggung, rambut warna perang. Aku punya pulak, rambut kerinting keras, kalau sikat, habis gugur..huuu. Tak pa, aku tengok dari jauh jelah anak patung yang cantik tu:)).

Part paling best:)). Aku akan buat lubang kat mulut anak patung aku tu, pastu aku amik biskut, lenyek2 bagi lembik. Pastu, aku amik sudu kecik, sudu tu selalunya dapat kalau aku beli cokelet kecik tu, so muat2 je ngan mulut anak patung aku tu. Cara anak patung aku makan, mula2 aku picit perut dia, then lepaskan slow2, so angin dari dalam perut sedut makanan tu, seolah2 macam patung tu yg makan:))) Lepas tu, aku bukak kaki anak patung aku, dan buang, konon2 anak patung aku berak ar tuuu:))hahahah..

PATUNG KERTAS
Yang ni pun best. Koleksi baju, beg semua cantik2 tau. Sampai terkoyak, pastu aku p beli lagi..haha
Macam ni la rupa anak patung kertas aku:))


KERETA HOME MADE
Aku amik tilam nipis single tu, pastu bawah tu aku susun ar bantal banyak2, pastu bantal kepala tu aku wat pintu, bantal peluk, aku wat pemisah antara tempat duduk depan dan belakang. Amir ar jadi penumpang aku..haha. Dia mesti nak join punya sbb dia bukan pandai wat kete home made ni..lalala

BUAIAN ANAK KUCING
Aku amik tudung ngaji aku, sangkut kat henger, pastu henger aku sangkut bawah katil double decker, pastu aku amik ar anak kucing aku, aku letak dalam buaian, yang best tu, anak kucing aku tu leh tido lak dalam buaian tu. May b dia layankan je kot aku ni? Hahahah

KERETA MESEN JAHIT
Dulu aku ada mesen jahit lama, yang berat giler tuu. Bawah mesen tu macam ada stereng kete. Aku suka men2 bawah tu. Ngok ngek ngok ngek. Bergerak2 kiri kanan bila aku pusing stereng tu..padahal statik je pun..hihi



PETAK BADMINTON
Yang ni aku xsure samada budak lain ada main atau x. Yang ni lebih kurang macam main monyet tu. Setiap 4 penjuru court tu ada petak kecik, so dianggap rumah. Jadi if ada orang nak tangkap aku, cepat2 aku lari kat dalam petak tu. Syarat nak main nya adalah, semua orang kena lari ikut line court tu, xleh sesuka hati nak guna laluan bebas lak. Best wooo..

Ni ar antara permainan yang aku suuuuka main dulu. Aku ni suka main sorang, penyendiri gak lah, sampai akak aku ingat aku ada penyakit sbb suka men sorang2. Sejak kecik aku suka xplore benda baru, kategori kratif gak lah..haha..tapi skg ni dah ok dah, leh bergaul dah:))

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.